موفقیت نامحدود

چیزی در این کره خاکی وجود ندارد که نتوانید آن را بدست آورید، کافی است در ذهن خود این حقیقت را بپذیرید که میتوانید

موفقیت نامحدود

چیزی در این کره خاکی وجود ندارد که نتوانید آن را بدست آورید، کافی است در ذهن خود این حقیقت را بپذیرید که میتوانید

وقتی با شکست روبرو می شوی ...!

وقتی با شکست روبرو می شوی بلند شو و دوباره ضربه بزن. دوباره، دوباره، دوباره… . آنقدر ضربه بزن تا موانع و مشکلات یکی پس از دیگری خرد شوند! این تنها کاری است که پس از هر شکست می بایست انجام داد!

 

شکست بزرگترین موقعیت یک انسان است و انسان هایی که شکست های فراوان و مکرر خورده اند و هرگز تسلیم نشده اند اشخاصی خود ساخته و خودباور هستند که بسیار بیش از هر کس دیگری حرف هایی برای گفتن و نکاتی برای آموختن به ما خواهند داشت. کسانی که از شکست خوردن نمی ترسند و هراسی از خطر کردن به دل راه نمی دهند همان هایی هستند که بالاخره به پیروزی خواهند رسید. آنهایی که بالاخره به خاطر ممارست و پیگیری، به خاطر غلبه به ترس و روبرو شدن با مشکلات و خطرهای احتمالی آنچه را می خواهند به دست می آورند.

برای آنکه چیزی را به دست بیاوریم ابتدا لازم است آن چیزهایی را که نیاز است تغییر دهیم و شروع هر تغییر از درون است. باید نظام فکری و باورهای خودتان را منقلب کنید تا زندگی تان به طریق چشمگیری متحول شود. باید جلوی پرورش باورهای قدیمی و غلط و اشتباه گذشته را بگیرید و آنها را ریشه کن کرد تا جایی برای اندیشه های جدید و موثر یافت شود.


باور قدیمی همان چیزی است که می گوید “نکن! اینکار را نکن. چرا موقعیت خودت را به خطر می اندازی. با همین که داری بساز! این کافی است. ممکن است شکست بخوری، ممکن است دچار اشتباه شوی، ممکن است همان چیزهایی را هم که داری از کف بدهی. راه پر خطر است” و باور جدید می گوید “هر چیزی بهایی دارد. بلند شو. تکانی به خودت بده و با عزمی راسخ و با قدم هایی استوار رو به جلو گام بردار. خطر جزیی از راه است. خطر کردن نیمه پنهان و نهان هر موفقیت است. بلند شو!”

به ندای درونی خود گوش فرا دهید. چیزی که همواره و بی وقفه شما را به بهتر شدن دعوت می کند. صدایی که از شما می خواهد تا دست به کار شوید و برای زندگی حال و آینده خودتان کاری کنید. آیا این صدا را می شنوید؟ بلند شو!

بلند شو و به خطر هایی که در راه رسیدن به هدف داری خیره نشو. درواقع منظور این است که آنقدرها هم به خطرهای احتمالی راه توجه نکن چرا که اگر دائما ذهنت درگیر خطرها و مشقات راه باشد از رسیدن به هدف منصرف خواهی شد. بلند شو!

 

اگر از شکست های گذشته هراسانی، اگر تصویر ناخوشایندی در ذهنت به جای گذاشته است، اگر احساس می کنی دیگر توان مقابله نداری یا حتی اگر فکر می کنی انگیزه های لازم از درونت محو شده اند باز هم تنها یک حرف برای گفتن دارم. بلند شو! اینکه چند بار به زمین می افتی و چند بار به زمینه زده می شوی مهم نیست، اینکه چند بار از زمین بر می خیزی و چقدر شهامت و جسارت ادامه دادن را داری است که اهمیت دارد. پس بلند شو!

می گویند در پس بدترین عقیده ها نکته مفیدی نهفته است پس اگر در پس بدترین عقیده ها می توان نکته موثر و مفیدی را پیدا کرد “در پس بدترین اتفاق ها و شکست ها هم نکته مثبتی وجود دارد”. نکات مثبتی که به ما درس می آموزد و به ما یاد می دهد که رسم زندگی و پیروزی چیست و کدام کار غلط است. پس نکات مثبت این شکست را پیدا کند و بلند شو!

 

شکست همان چیزی است که هر کسی در زندگی به آن نیاز دارد چرا که شکست به ما نشان می دهد که کارهای غلط کدام است و کار صحیح کدام است. حال کافی است تشخیص دهیم کدام کار را دیگر هرگز نباید انجام داد و انجام کدام کار را باید شروع کرد. شکست نه تنها چاشنی موفقیت است و شکست نه تنها پذیرفتنی است، بلکه اغلب لازمه موفقیت است. از تو می خواهم که شکست را یک لازمه بدانی و بلند شوی!

بزرگترین انسان ها همواره از شکست استقبال کرده اند و شما هم باید چنین کاری را کنید. نه آنکه آنها به عمد خودشان را به مقصد شکست هدایت می کرده اند اما هر زمان هم که بر اثر بی دقتی و برنامه ریزی غلط به موانع و شکست می رسیدند آنرا می پذیرفتند و برای عبور از آن فکری می کردند. بلند شو و به استقبال شکست برو!

شکست به مثابه در بسته ای است. هر در بسته به ما می فهماند که برای باز کردن من کلیدی وجود دارد و این شما هستید که باید به دنبال کلید آن بگردید. در بسته مساوی است با وجود یک کلید، برابر است با راهی برای رهایی و عبور و اینکه چقدر شما از خودتان استقامت و پایداری به خرج می دهید نشان می دهد که چقدر در باز کردن قفل ها و درهای بسته زندگی تان توانایی دارید و اینکه چند بار از زمین برخواهید خاست مشخص می کند که چقدر به زندگی خودتان علاقه دارید! بلند شو و علاقه ات به زندگی را به خودت و دیگران ثابت کن!

 

راندی پاوش در جایی گفت “دیوارهای آجری به دلیل آنجا قرار دارند!؟ آنجا نیستند که جلوی ورود ما را به داخل بگیرند. دیوارهای آجری تعبیه شده اند تا به ما نشان دهند که ما چیزی را چقدر مشتاقانه می خواهیم.” و من معتقدم تنها کسانی آن دیوارها و موانع موجود در راه را بی دلیل نمی دانند که خودشان را باور دارند. آنهایی که در تلاشند و شکست، اگر چه هم که برایشان اتفاق می افتد اما بی معنی است! بلند شو در تلاش باش تا شکست برایت بی معنی شود!

زمانی که در رسیدن به آنچه می خواهید ناکام می مانید و شکست می خورید، تجربه همان چیزی است که به دست آورده اید. کسانی که بیشتر شکست خورده اند تجربیات بیشتری دارند و کسانی که تجربیات متعددی را در کوله بار زندگی شان به همراه می کشند مطمئن تر به اهدافشان می رسند. پس اینبار مطمئن تر بلند شو!

شخصی که شکست خورده است از آن پس می داند که چگونه می بایست از شکست های احتمالی آینده اجتناب کند اما شخصی که مشکلات و شکست ها را به واقع لمس و احساس نکرده است از مشکلات غافل است. تجربه همیشه مهمترین و ارزشمندترین چیزی است که برای عرضه کردن دارید. حال که می دانی چگونه از شکست ها اجتناب کنی با خیالی آسوده بلند شو!

 

حال با تمام آن چیزهایی که گفته شد دو راه پیش روی ماست. یا به خاک بازگردیم و در کنار مردگان بدون هیچ احساسی، بی خطر برای همیشه بیاسائیم و یا برخیزیم. بلند شو که به آفتاب سلامی دوباره خواهم داد…

نظرات 1 + ارسال نظر
یه دوست شنبه 2 خرداد 1388 ساعت 01:52

سلام.
بلاگ زیبایی دارید. اینجا هم سر بزنید دوستان خوبی پیدا میکنین. www.taktazchat.com
به امید دیدار

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد